Pasaport Başvurusu Nasıl Yapılır?

By | 05:11 Leave a Comment

Pasaport Başvurusu Nasıl Yapılır?

Online randevu alın

Pasaport başvurusu yapacak kişilerin Emniyet Genel Müdürlüğü’nün web sitesinden başvuru yapacakları il ya da ilçe emniyet müdürlüğü için randevu almaları gerekiyor. Randevu için şu siteyi tıklayın.

Evraklarınızı hazırlayın

Standart (bordo) pasaport başvurularında randevu alınan emniyet müdürlüğüne giderken yanınızda götürmeniz gereken evraklar şu şekilde: Nüfus cüzdanı aslı, 2 adet biyometrik fotoğraf, pasaport cüzdan bedeli ve harcın yatırıldığına dair makbuz (banka ya da vergi dairesine yatırılıyor), varsa daha önceden alınan pasaportların aslı.

Evraklarınızı teslim edin

Online ortamda randevu alınan il ya da ilçe emniyet müdürlüğüne tüm evraklarla şahsen başvuru yapılması gerekiyor. Başvuru sırasında daha önceden kayıtlı parmak izi örneğiniz yoksa, parmak izi taraması yapılıyor.
Pasaport-Basvurusu-Nasil-Yapilir

Pasaportum ne zaman gelir?

Tüm başvuru işlemleri il ve ilçe emniyet müdürlükleri tarafından online ortamda Ankara’daki merkeze aktarılıyor. En fazla 3 iş günü içerisinde hazırlanan pasaportlar PTT Kargo aracılığı ile beyan edilen adrese gönderiliyor. Pasaport başvurusu ile pasaportun teslim edildiği süre en fazla 10 gün sürüyor.

Pasaport kaç yıllık veriliyor?

Bordo pasaport 6 ay, 1 yıl, 2 yıl, 3 yıl, 4 ve 10 yıl süreyle veriliyor. Başvuruda belirtilen yıla göre ödenecek pasaport harç miktarı artıyor.
Yüksek pasaport harçları nedeniyle her yıl yeniden pasaport çıkarmak yerine en uzun süreli (mümkünse 10 yıllık) pasaport başvurusu yapmak gerekiyor. 2016 yılında geçerli olan pasaport defter ücreti 87,5 TL olarak belirlenirken; 6 aylık pasaport harcı 111,7 TL, 1 yıllık 163,3 TL, 2 yıllık 266,4 TL, 3 yıllık 378,3 TL, 4-10 yıllık pasaport harç bedeli ise 533,1 TL.

0 yorum:

Yorum Gönder

--